رفتن به نوشته‌ها

سفیر ایران در کویت دولت رئیسی برای تحکیم روابط با همسایگان اهتمام

تهران – ایرنا – سفیر ایران در کویت گفت: رئیس جمهوری ایران از ابتدای تصدی ریاست جمهوری به تقویت و توسعه روابط با همسایگان اهتمام دارد و تحکیم روابط ایران و کشورهای همسایه در اولویت است.


به گزارش ایرنا، روزنامه القبس کویت امروز (چهارشنبه) به نقل از «محمد ایرانی» سفیر ایران در این کشور نوشت که «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران برای تقویت و توسعه روابط با کشورهای همسایه اهتمام دارد و از ابتدای تصدی ریاست جمهوری به کشورهای روسیه، عراق، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، قطر و به تازگی نیز به عمان سفر کرده است.  


وی که روز گذشته در مراسم بزرگداشت روز ملی تاجیکستان در محل سفارت این کشور حضور یافته بود، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: رئیس جمهوری اسلامی ایران برای سفر به کویت و دیدارهای متقابل با مقام‌های این کشور اهتمام دارد اما این موضوع در مرحله کنونی به یکسری مسائل داخلی دو کشور مربوط می‌شود و به نظر من به زمان نیاز دارد.  


سفیر ایران در کویت در خصوص بیانیه مشترک کویت و عربستان برای درخواست از ایران جهت مذاکره برای میدان گازی آرش ( الدره ) و سپس فلات قاره گفت: موضوع مشکلات مرزی اعم از دریایی و زمینی بین بسیاری از کشورها وجود دارد و بهترین کار در هر اختلافی توسل به گفت و گو و مذاکره است. 


ایرانی با تکذیب حاصل شدن هرگونه اطلاعات مرتبط با دست داشتن شهروندان ایرانی در قاچاق گازوئیل از کویت، درباره ادعای توقیف یک فروند کشتی ایرانی در آب‌های سرزمینی کویت با حدود ۲۴۰ تُن گازوئیل قاچاق اظهار داشت: در بیانیه وزارت کشور ملیت افراد درگیر در این عملیات مشخص نشده است.




آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *