رفتن به نوشته‌ها

برگزاری بیش از ۶۰۰ عنوان برنامه در سازمان دانشجویی معاونت فرهنگی

ایسنا/قم معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم گفت: سازمان دانشجویی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی پس از کسب مجوز موافقت قطعی در تیرماه ۱۳۹۹ توانسته بیش از ۶۰۰ برنامه داخلی ویژه دانشجویان برگزار کند.


علی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهداف و برنامه‌های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم، اظهار کرد: تقویت هویت دانشجویی، توانمندسازی دانشجویان در حوزه‌های مختلف دانشجویی، شناسایی، کنترل و کاهش آسیب‌ها و مسائل اجتماعی، افزایش مشارکت دانشجویان در برنامه‌ها و ترویج فرهنگ جهاد تبیین ازجمله این اهداف هستند.


وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این معاونت نیز می‌توان به  تبیین و ترویج گام دوم انقلاب با رویکرد قشر جوان، شعار سال، توسعه مشارکت با طیف‌های مختلف دانشگاهی ازجمله تشکل‌ها، کانون‌ها، انجمن‌ها و …، تعالی اخلاقی در محیط‌های علمی و دانشگاهی، برنامه‌های محتوایی و طرح‌های مطالعات فرهنگی، تقویت هویت اسلامی_ایرانی و تقویت روحیه معنوی دانشجویان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تاکید بر نوآوری و ایده‌پردازی، تولید و انتشار محتوای جذاب فرهنگی و صنایع خلاق و نرم فرهنگی اشاره کرد.


معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم افزود: در این برنامه‌ها بر نکات مختلفی ازجمله کیفیت، فراگیر بودن، نشاط اجتماعی، اجرای برنامه در خوابگاه‌های دانشجویی، افزایش روحیه امید و خود باوری، افزایش اعتماد به نفس و خودشناسی، کارآفرینی و خلاقیت، اشتغال‌زایی و مهارت آموزی تاکید شده است.


وی با اشاره به عملکرد سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم، مطرح کرد: این مرکز پس از کسب مجوز موافقت قطعی در تیرماه ۱۳۹۹ توانسته بیش از ۶۰۰ برنامه داخلی ویژه دانشجویان برگزار کند.


حسینی از مشارکت  فعال با دانشگاه و موسسات آموزش عالی یاد کرد و گفت: شرکت در شورای فرهنگی دانشگاه‌ها، برپایی غرفه و نمایشگاه معرفی جهاد دانشگاهی، چاپ گاهنامه مسیر ویژه نودانشجویان و چاپ و توزیع دفترچه دانشجو، مهارت، آینده ازجمله اقداماتی است که در این سازمان رقم خورده است.


وی با بیان اینکه در این سازمان شاهد مشاوره و هدایت تحصیلی دانشجویان نیز هستیم، عنوان کرد: از سال ۱۳۹۶ تاکنون تعداد دو هزار و ۸۰۰ دانجشو عضو جهاد دانشگاهی شده‌اند که این موضوع از راه ارتباط‌گیری با جامعه دانشگاهی شامل دانشجویان، هیأت‌های علمی، اساتید، تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌ها محقق شده است.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به اینکه این سازمان در ۷ دانشگاه استان دفتر دارد، خاطرنشان کرد: این دانشگاه‌ها شامل دانشگاه قم، دانشکدگان فارابی، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه حضرت معصومه(س)، دانشگاه صنعتی قم و دانشگاه علوم پزشکی قم می‌شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *