رفتن به نوشته‌ها

روسیه پالایشگاه نفت و انبارهای سوخت در نزدیکی اودسای اوکراین

تهران- ایرنا- وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور به یک پالایشگاه نفت و انبارهای سوخت در نزدیکی شهر بندری اودسای در جنوب اوکراین حمله کرده اند.


به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی، “ایگور کوناشنکوف” سخنگوی وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران گفت: صبح امروز (یکشنبه به وقت محلی) یک پالایشگاه نفت و سه انبار سوخت در نزدیکی اودسای با موشک های با دقت بالا از دریا و هوا منهدم شد.


سخنگوی وزارت دفاع روسیه مدعی است که از آغاز “عملیات نظامی ویژه” در اوکراین، نیروهای هوافضای روسیه 125 هواپیمای جنگی، 88 بالگرد، 383 پهپاد نیروهای اوکراینی، 221 سامانه موشکی زمین به هوا، 1903 تانک و سایر خودروهای جنگی زرهی، 207 سامانه راکتی چند پرتابی، 805 تسلیحات توپخانه میدانی و خمپاره و همچنین 1781 واحد تجهیزات ویژه خودروهای نظامی را منهدم کرده اند.


حمله روسیه علیه اوکراین، که از 24 فوریه (5 اسفند) آغاز شد، با مخالفت کشورهای بین‌المللی مواجه شد و اتحادیه اروپا، ایالات متحده و بریتانیا تحریم‌های مالی سختی را علیه مسکو اجرا کردند.


بر اساس برآوردهای سازمان ملل، حداقل یک هزار 325 غیرنظامی در اوکراین کشته و دوهزار و 17 نفر زخمی شده اند که بیم آن می رود که رقم واقعی بسیار بیشتر باشد.


به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل، بیش از 4.1 میلیون اوکراینی به کشورهای دیگر گریخته اند و میلیون ها نفر دیگر نیز در داخل کشور آواره شده اند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *