رفتن به نوشته‌ها

واکنش سفارت ایران در کره جنوبی به اظهارات اخیر رییس جمهور این

سفارت ایران در سئول از تماس با وزارت امور خارجه کره جنوبی در پی مطرح شدن اظهارات اخیر رییس جمهور این کشور درباره ایران خبر داد.


به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سفارت ایران در کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «گفت‌وگوهایی میان سفارت جمهور اسلامی ایران در سئول و وزارت امور خارجه کره جنوبی انجام شده است و این  گفت‌وگوهای دیپلماتیک در آینده نیز ادامه خواهد داشت.»


بیانیه سفارت ایران در پی این مطرح می‌شود که رئیس‌جمهور کره‌جنوبی که در روزهای اخیر به ابوظبی سفر کرده در دیدار با ۱۵۰ سرباز کره جنوبی مستقر در امارات در اظهاراتی خارج از عرف دیپلماتیک مدعی شد که ایران دشمن امارات است.
«یول» در جریان این دیدار اظهار کرد: دشمن امارات، کشوری که دشمن امارات، ملتی که بزرگترین تهدید علیه آن است، ایران است و دشمن ما نیز کره شمالی است. در نتیجه ما وضعیتی بسیار شبیه به امارات داریم.


به دنبال آن، وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای گفت که اظهارات یون سوک یول، رییس جمهور این کشور در امارات متحده عربی «بی‌ارتباط» با روابط سئول با تهران بوده است.
وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای مطبوعاتی خواستار خودداری از تفسیر بیش از حد و غیرضروری این اظهارات رییس جمهور کره شد.
در این بیانیه آمده است: از زمان برقراری روابط دیپلماتیک با ایران در ۱۹۶۲، کشور ما روابطی مشارکتی و دوستانه با ایران داشته است و تعهد ما نسبت به تداوم پیش‌برد روابط دوجانبه دوستانه با ایران پابرجا است.


در واکنش به اظهارات رییس جمهور کره جنوبی، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، گفت: اظهارات نقل شده از این مقام کره‌ای نشانگر عدم اطلاع کامل از مناسبات تاریخی و دوستانه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی و تحولات بسیار سریع و مثبت در این زمینه است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: وزارت امور خارجه با جدیت مواضع اخیر این کشور و به ویژه اظهارات رئیس جمهور آن در مورد روابط ایران و امارات را که فاقد کمترین وجاهت دیپلماتیک است، در دست پیگیری دارد و منتظر توضیح وزارت خارجه کره جنوبی در این زمینه است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *