رفتن به نوشته‌ها

نصیرشلال رفاقتم با وزنه بردارها را قاطی کار نمی کنم مجبوریم

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: اجازه نمی دهم رفاقتم وارد کار شود و اردوهای تیم ملی کاملا جدی هستند.


نواب نصیر شلال در گفت‌وگو با ایسنا در مورد پذیرش مسئولیت سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری ایران بیان کرد: دلیل اینکه این مسئولیت را قبول کردم به تیمی برمی‌گردد که در این هشت ماه به بهترین شکل برنامه‌ها را پیش برد و باعث دلگرمی من شد که اگر این مسئولیت را قبول کنم، ان‌شاءالله کوچکترین کم و کاستی در برنامه‌ها نخواهد بود و می‌توانیم برنامه‌های مدنظرم را به بهترین شکل پیش ببریم.


نصیرشلال با اشاره به وضعیت وزنه‌برداری و مسابقات پیش رو از جمله رقابت‌های کسب سهمیه المپیک گفت: ما مسابقات کسب سهمیه المپیک را پیش‌رو داریم که خیلی مهم هستند. قطعا کار سختی داریم و مجبوریم سختگیرانه و با برنامه‌های دقیق کار را پیش ببریم تا نتیجه خوبی بگیریم. وزنه‌برداری در این سال‌ها مقداری دچار افت شده است که بحث کرونا در آن دخیل بود و کمتر روی پشتوانه‌سازی کار شده است. این مسائل باعث شد نفرات کمتری به تیم بزرگسالان منتقل شوند. از طرفی چون مسابقاتی نبوده، انگیزه ورزشکاران کم شده است. تلاش می‌کنیم به همه افراد فرصت بدهیم تا در نهایت بتوانیم بهترین‌ها را داشته باشیم.


سرمربی تیم ملی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه چقدر تلاش می‌کند رفاقتی که با وزنه‌برداران دارد وارد فضای کاری نشود؟ تاکید کرد: به شخصه تقریبا با تمام ورزشکاران دوست هستم و ارتباط دارم اما قطعا نمی‌گذارم که این مسائل در روند کاری ما تاثیرگذار باشد. دوستی و بحث کاری دو مسئله جدا از هم هستند. قطعا با هیچ‌کسی تعارف و رودربایستی نداریم چون بحث منافع ملی و تیم ملی  در میان است و اجازه نخواهیم داد این مسائل با هم قاطی شوند. اردوی تیم ملی قطعا یک اردوی کاملا جدی است.


او در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند چقدر به زمان نیاز دارد که عملکردش مورد قضاوت قرار بگیرد؟ تصریح کرد: با توجه به اینکه وزنه‌برداری ما دچار افت شده است، می‌توانیم دو مدل ارزیابی را داشته باشیم. ارزیابی ابتدایی در بحث جمع کردن تیم و سروسامان دادن به آن است اما ارزیابی دوم باید دراز مدت باشد. باید پتانسیل‌ها را بشناسیم و فرصت دهیم که جوان‌ترها رشد کنند. فکر می‌کنم برای این کار نیاز به زمان بیشتری داریم. ما در کل هر دو برنامه را در دستور کار داریم و هم از افراد با تجربه استفاده می‌کنیم و هم به جوان‌ها بها می‌دهیم تا برای سال‌های آینده پرورش پیدا کنند.


سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که فرصت کمی تا قهرمانی آسیا کره جنوبی باقی‌مانده است و فکر می کند در این فرصت کم بتواند تیم را برای گرفتن نتیجه آماده کند؟ تاکید کرد: قطعه تنها گزینه پیش روی ما این است که یک تیم یک‌دست، منسجم و منظم را تشکیل دهیم تا در مسابقات آتی استفاده کنیم. تمام تلاشمان را می‌کنیم این اتفاق بیفتد. یک مقدار کار سخت است و ممکن است موردهایی پیش بیاید که شاید باب میل ورزشکاران نباشد اما قطعا در نهایت به نفع خودشان است. البته کسانی که به اردوی تیم ملی می‌آیند، همه چیزشان را رها می‌کنند تا نتیجه بگیرند.


نصیرشلال: رفاقتم با وزنه‌بردارها را قاطی کار نمی‌کنم/ مجبوریم سخت‌گیر باشیم


او در مورد انتخاب بهمن زارع و وحید ربیعی به عنوان مربیان تیم ملی گفت: دو نفر از باتجربه‌ترین افراد را در کنار خودم دارم. آقای زارع سال‌ها سرمربی تیم ملی ایران بوده است و تمام سرمربیانی که سال‌های قبل کردند، شاگرد او بودند. من هم یک دوره افتخار شاگردی او را داشتم. او از مربیان با تجربه است و خواهش کردیم که در کنار ما باشد که از تجربیاتش استفاده کنیم و بتوانیم به بهترین شکل تیم را جلو ببریم. وحید ربیعی هم در این سال‌ها در رده های سنی جوانان و بزرگسالان کار کرده است و تجربه قابل قبولی دارد.


نصیرشلال در پاسخ به این پرسش که در این مدتی که از تیم ملی دور بود چقدر تلاش کرد دانش وزنه برداری خود را به روز کند؟ گفت: بعد از دوره قهرمانی یک مدت مربی تیم ملی بودم و پس از آن شرایط همکاری نبود. با این حال همیشه تلاش کردم که بتوانم از نزدیک در کنار وزنه‌برداران باشم و دوره‌هایی را گذراندم و خارج از این فضا نبودم. البته برای این نبود که یک روز بخواهم دوباره برگردم، به خاطر این بود که وزنه برداری رشته من است و به آن علاقه دارم و همیشه دوست داشتم در این فضا باشم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *