رفتن به نوشته‌ها

زارع پور ثبت کسب وکارهای خانگی در پلتفرم ها به منزله مجوز کسب

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت مصمم است کسب‌وکارهای اینترنتی را در کشور رونق دهد، اعلام کرد: با تسهیل فرایندها دیگر برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی نیازی به اخذ مجوز نیست و ثبت‌نام در پلتفرم‌ها به منزله گرفتن مجوز است.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «عیسی زارع‌پور» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما ظرف ۱۰ روز آیین‌نامه‌ای را برای حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی یا پلتفرم‌هایی که میزبان این نوع کسب‌وکارها در داخل کشورند در دولت تصویب کردیم و ۳۰ نوع حمایت و قابلیت جدید برای آنها در این آیین‌نامه پیش‌بینی شده است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تسهیل صدور مجوز را یکی از این حمایت‌ها عنوان کرد و افزود: تاکنون کسب‌وکاری که با پلتفرم خارجی کار می‌کرد، مجوزی از جایی نمی‌گرفت اما راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی نیاز به مجوز داشت که با تسهیل فرایندها دیگر نیاز به اخذ مجوز ندارند و ثبت‌نام در پلتفرم به منزله گرفتن مجوز است.


زارع‌پور از معافیت مالیاتی و بسته‌های تبلیغاتی و نوع خدمات الکترونیکی دولتی قابل ارائه به مردم به‌عنوان مجموعه‌ای از امکانات و قابلیت‌های جدید پلتفرم‌های داخلی یاد کرد و گفت: گام اول برای اجرای آیین‌نامه این بود که بدانیم کدام پلتفرم در کدام سکو مشمول دریافت آیین‌نامه است؛ ما ضوابط مربوطه را روز یکشنبه ابلاغ و اعلام کردیم و فراخوان دادیم که هر کسی که تصور می‌کند مشمول پلتفرم‌های داخلی است، مدارک خود را ارسال کند و ظرف دو هفته آینده مشخص می‌شود.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: پس از آن خود پلتفرم‌ها و هم کسب‌وکارهایی که روی این پلتفرم‌ها وجود دارند مشمول یک‌سری‌ از حمایت‌ها می‌شوند و دولت مصمم است کسب‌وکارهای اینترنتی را در کشور رونق دهد؛ حتی اگر یک کسب‌وکار هم در کشور با مشکل مواجه شده باشد، برای ما مهم است.


زارع‌پور درباره عملیاتی شدن این پلتفرم‌های داخلی گفت: این پلتفرم‌های داخلی در حال حاضر عملیاتی هستند؛ پلتفرم‌های میلیونی در کشور داریم اما حمایت‌هایی که عنوان کردم به این شکل است که متقاضیان و داوطلبین باید تقاضای خود را به ما ارائه دهند.


وی خاطرنشان کرد: روز یکشنبه در این زمینه فراخوان دادیم و پلتفرم‌ها مبتنی بر چارچوبی که اعلام کرده‌ایم انتخاب خواهند شد اما یکی دو تا نیستند و بین آنها رقابت خواهد بود و بعد حمایت‌هایی که در آیین‌نامه ذکر شده، به کسب‌وکارهایی که روی این پلتفرم‌ها فعال هستند اعطا می‌شود.



منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *