رفتن به نوشته‌ها

پیام رئیس دانشگاه مفید به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

سید مسعود موسوی اردبیلی رئیس دانشگاه مفید در پیامی آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ را تبریک گفت.


به گزارش ایسنا، متن پیام بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم


به دانش فزای و به یزدان گرای
که او باد جان تو را رهنمای


سپاس خداوندی را سزاست که به همه ما نعمت زیستن در فضای علم آموزی و اندیشه ورزی را عطا فرمود.


مهرماه بار دیگر فرارسید و نسیم پر طراوت دانش، آغازیدن گرفت و مشتاقان تعلیم و تعلم را جانی دوباره بخشید. اینجانب به نمایندگی از دانشگاه مفید این آغاز خجسته را که با سالروز میلاد با برکت پیامبر رحمت (ص) و امام صادق (ع) عجین شده، به تمامی اساتید محترم، دانشجویان عزیز و همکاران گرامیT شاد باش می‌گویم و برای همگان آرزوی توفیق روز افزون دارم.


امسال سال تحصیلی را در حالی آغاز می‌کنیم که روی کار آمدن دولت وفاق ملی و تغییرات گسترده در مدیریت اجرایی کشور به ویژه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امید به بلند نظری، نگاه علمی، همگرایی، همکاری و دوری از جناح‌بندی‌های زیانبار در عرصه مدیریت این وزاتخانه را زنده کرده است، راه و روشی که دانشگاه مفید با الهام از بنیانگذار فقید و دوراندیش خود، همواره در پیش گرفته و هیچگاه دانش و دانشگاه را عرصه منازعات سیاسی ندانسته و نخواسته است.


امروز امیدواریم که در اوان اعتدال طبیعت بار دیگر اعتدال به فضای عمومی جامعه ما و فضای اجرایی دولت و حاکمیت بازگردد تا حاصل آن آسایش و آرامش مردم و رشد و توسعه و اعتلای فرهنگ و هنر و دانش در این مرز و بوم باشد.


البته آغاز سال تحصیلی جدید با تلخ‌کامی نیز همراه است؛ نزدیک به یک سال است که رژیم صهیونیستی جنایتکار با ددمنشانه‌ترین و غیر انسانی‌ترین روشهای ممکن، درونمایه پلید خود را آشکار کرده و بی‌هراس از عقوبت‌های بین المللی، تمامی مرزهای اخلاق و انسانیت و شرافت و همه قوانین و مقررات بین‌المللی را زیرپا نهاده است. خوشبختانه در بسیاری از دانشگاه‌های جهان، اساتید و دانشجویان آگاه و ظلم ستیز، هر چند در جاهایی با سرکوب دولت‌ها مواجه شده اند، اما به مسئولیت اخلاقی واجتماعی خود عمل کرده و دانشگاه‌ها را به صحنه اعتراض به این رفتارهای ددمنشانه رژیم صهیونیستی تبدیل کرده اند. امید است این احساس مسئولیت‌ها و واکنش‌های ظلم ستیزانه روز به روز گسترش یافته و به این جنایت‌ها پایان دهد.


بار دیگر آغاز سال تحصیلی جدید را خدمت همه اساتید محترم، دانشجویان عزیز و همکاران گرامی تبریک عرض می‌کنم و دست همه را صمیمانه می‌فشارم و برای پیشبرد اهداف ارزشمند مؤسس فقید دانشگاه مفید دست نیاز به سوی همه دراز می‌کنم.
موفق و پیروز باشید

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *