رفتن به نوشته‌ها

مهمترین بخش ایمنی پیشگیری از وقوع حادثه است

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: حضور و امدادرسانی آتش‌نشانان در مواقع خطر تنها بخشی از کار بوده و مهمترین بخش ایمنی، پیشگیری از وقوع حادثه است.


آیت‌الله مصطفی محامی امروز شنبه در دیدار جمعی از آتش‌نشانان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک هفتم مهرماه روز آتش نشان، بیان کرد: در شرایط کنونی شهر زاهدان گسترش پیدا کرده و جمعیت آن نیز روز به روز در حال افزایش است و شهرک‌های مختلفی در اطراف شهر زاهدان تشکیل و به شهر ملحق می‌شود که طبق گزارش‌ها امکانات آتش نشانی به نقاط توسعه یافته اضافه‌ نشده و با شرایط ایده آل فاصله زیادی داریم.


وی افزود: دستگاه شما باید در حوزه نظارت بر ایمنی ساختمان‌ها و سایر فضاهای شهری ورود کرده و در این جهت با هیچکس تعارف نداشته باشد چرا که برخی اهیمت این جهت را آگاه نبوده و برخی نیز تنها به دنبال منافع مادی خود هستند و باید بتوانید در مقابل فشارها و بده بستان‌ها ایستادگی و حافظ منافع مردم باشید.


امام جمعه زاهدان تاکید کرد: انگیزه درونی و احساس مسوولیت شما در این جهت تاثیرگذار است و فارغ از جنبه انسانی و وجدان کاری اگر انگیزه الهی هم وجود داشته باشد می‌تواند عمق بیشتر داشته و عاملی برای موفقیت خواهد بود.


وی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان ما از چنین روحیاتی برخوردار بودند و توانستند با وجود کمبود امکانات طراحی و برنامه‌ریزی داشته باشند و حتی یک وجب از خاک ایران را به دست بیگانگان ندادند و این رمز پیروزی و موفقیت است و باید توجه داشت که پیشرفت در حوزه‌های مختلف نیازمند کار جهادی است و باید از رزمندگان دوران دفاع مقدس الگو بگیریم.


آیت الله محامی بیان کرد: اگر انگیزه الهی در بین نیروهای آتش‌نشان تقویت و با شرافت انسانی و احساس مسوولیت همراه شود تا حدود زیادی کمبودها را جبران خواهد کرد و البته این به معنای عدم تلاش در راستای جذب امکانات و تجهیزات نیست و باید با تمام توان به دنبال جذب امکانات و تجهیزات باشید.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *