رفتن به نوشته‌ها

برج نوری

برج نوری

برج نوری سازه فلزي مرتفعي است که براي تامين روشنايي فضاهاي باز با ابعاد بزرگ همچون زمين هاي ورزشي، فرودگاهها، پارک ها، ميادين بزرگ شهري، پارکينگ ها و… مورد استفاده قرار ميگيرد. برج هاي نوري به صورت چند وجهي (8 تا 12 وجهي) و قطعات 6 متري که به صورت اورلبي و يا فلنجي به يکديگر متصل ميشوند طراحي و ساخته ميشوند. براي جلوگيري از زنگ زدگي و خوردگي برج نوري از پوشش گالوانيزه و رنگ اپوکسي استفاده ميشود. برج هاي نوري به سه دسته متحرک، ثابت و استاديومي تقسيم ميشود:

  • ابزار برج هاي نوري براي ايجاد روشنايي مورد نياز، پروژکتورها هستند که تعداد و نوع آنها را عوامل مختلفي همچون وسعت منطقه هدف، تعداد و ارتفاع برج هاي نوري، بودجه و… تعيين ميکنند. پروژکتورها به دو دسته فشاري(لامپي) و LED تقسيم ميشوند:

مزايا و معايب برج هاي نوري:

مزايا:

1.روشنايي يک منطقه وسيع با وجود اشغال فضاي کم، چرا که براي ايجاد روشنايي در حد و اندازه روشنايي يک برج نوري ميبايست از چندين پايه چراغ پارکي و خياباني استفاده نمود که قطعا فضاي زيادي را اشغال خواهند نمود.

2.تعمير و نگهداري آسان بخصوص در صورت استفاده از برج نوري متحرک

3.مقاومت بالا در برابر عواملي همچون باد،باران و…

4.روشن کردن محيط بدون ايجاد سايه و خيره گي

5.بدليل ايجاد کانون نوري در ارتفاع بالا برج نوري مي تواند اجسام مرتفع موجود در محيط را نيز روشن گرداند.

6.عمر مفيد بالا

معايب:

برج هاي نوري عموما در فضاهاي وسيع و باز کاربرد دارند و از آنجايي که يک شعاع نوري دايره اي و بزرگ که کانون نوري آن در ارتفاع بالا قرار ميگيرد ايجاد ميکنند در مناطقي همچون بوستان ها که موانعي نظير درخت ها وجود دارند ايجاد سايه ميشود به همين خاطر ميباست از سازه هاي مکمل همچون پايه هاي پارکي و خياباني در کنار برج هاي نوري بهره گرفت.

عوامل موثر بر طراحي برج نوري:

1.سرعت باد در منطقه

2.ساختار زمين و جنس خاک

3.مقاومت در برابر سيل و ديگر بلاياي طبيعي

4.رعايت استانداردهاي ملي و بين المللي

5.مساحت و خصوصيات فيزيکي محل پروژه

6.مقدار شار نوري مورد نياز

7.نوع پروژکتور مورد استفاده

ساختار برج نوري:

برج هاي نوري از فولاد ST37 ساخته ميشوندکه براي جلوگيري از زنگ زدگي و خوردگي آن از پوشش گالوانيزه و يا رنگ اپوکسي استفاده مي شود که پوشش گالوانيزه عمر و مقاومت بيشتري را ايجاد ميکند. قطر ورق فولاد و نيز قطر داخلي برج نوري بسته به ارتفاع برج، تعداد پروژکتورها و شرايط جوي منطقه با محاسبات فني تعيين ميگردد. برج هاي نوري را به صورت قطعات 6 متري ميسازند تا جابجايي آنها به آساني صورت گيرد و سپس در محل پروژه به صورت اورلبي و فلنجي اين قطعات به يکديگر متصل ميگردند.

  • برج هاي نوري ساخت شرکت سما تابان کاملا منطبق بر استانداردهاي ملي (شماره6572) و استانداردهاي بين المللي (EM،ASTM،ISO) ميباشد که همين منجر به توليد محصولاتي ايمن، با کيفيت و کارايي فوق العاده شده است که اعتماد کارفرمايان و پيمانکاران حوزه روشنايي را براي ما بدنبال داشته است.

دکل دوربین

امروزه استفاده ازدکل دوربين هاي نظارتي به يک الزام جهت حفظ و برقراري نظم و امنيت و رعايت قوانين در سطح شهر، جاده ها و اماکن حساس تبديل شده است که يکي از ابزارهاي موثر در افزايش بهره وري از دوربين دکل دوربين مي باشد.

اهداف نصب دوربين برروي دکل:

1.به حداکثر رساندن زاويه ديد دوربين

2.به حداقل رساندن نقاط کور

3.افزايش برد ديد دوربين

4.افزايش تخمين سرعت وسايل نقليه

5.افزايش دقت و کارايي دوربين هاي پلاک خوان

6.دور از دسترس بودن براي افراد غير مرتبط

7.افزايش قدرت مانور دوربين هاي اسپيد دام

8.سازه دکل هاي دوربين بسته به کاربرد در ارتفاع 3 الي 30 متر و به صورت چند تکه ساخته مي شوند که اتصال اين قطعات به صورت جوشکاري، اورلبي و فلنجي صورت ميگيرد. در دکل هاي خيلي بلند استفاده از اتصال فلنجي در کنار ورق ضخيم از لرزش پايه و در نتيجه حفظ کيفيت تصاوير کمک شاياني مي کند.

  • دوربين اسپيد دام و دکل اسپيد دام: دوربين هاي اسپيد دام به نوعي از دوربين هاي مدار بسته اطلاق مي شود که معمولا گنبدي شکل بوده و قابليت چرخش در دو محور افقي و عمودي را دارند که اين ويژگي موجب شده کاربرد فراواني داشته باشند که عمدتا در فضاهاي باز مانند فرودگاه ها، بزرگراه ها، ميادين شهري، مراکز صنعتي و … به کار گرفته مي شود که براي بهره مندي مناسب از ويژگي هاي اين مدل از دوربين هاي مدار بسته از دکل هاي اسپيد دام استفاده مي شود که مخصوص دوربين هاي اسپيد دام طراحي مي شوند.

دستگاه فرماندهی

  • يکي از پرکاربردترين تجهيزات ترافيکي چراغ هاي راهنمايي و رانندگي هستند که نقش موثري در کنترل ترافيک شهري دارند، امروزه براي کنترل و زمانبندي چراغ هاي راهنمايي از دستگاه فرماندهي استفاده مي شود. دستگاه فرماندهي اين امکان را فراهم مي کند که بدون نياز به حضور ماموران راهنمايي و رانندگي بتوان چراغ هاي راهنمايي و رانندگي را کنترل کرد، يکي از پرکاربردترين دستگاه هاي فرماندهي مدل pre-time (پيش زمانبندي شده) است. بدليل استفاده آسان و نيز قيمت مناسب اين مدل از دستگاه هاي فرماندهي با استقبال زياد از جانب واحد ترافيکي شهرداري ها، ماموران راهنمايي و رانندگي و نيز پيمانکاران حوزه ترافيکي روبرو شده است شرکت سما تابان نيز جهت پاسخگويي به اين نياز اقدام به توليد اين محصول با کيفيت بالا با کاربري آسان و قيمت مناسب کرده است.

مشخصات دستگاه فرماندهي pre-time (پيش زمانبندي شده):

1.داراي حافظه جهت زمانبندي و کنترل ترافيک در طول ايام هفته

2.تعيين پنج بازه زماني مختلف جهت کنترل کامل ترافيک در طول شبانه روز

3.داراي 4 فاز مختلف که در صورت نياز مي توان تا سه فاز را غيرفعال نمود

4.استفاده از LCD جهت نمايش وضعيت تابلو حتي در زمان قطع برق

5.داراي باتري ذخيره جهت حفظ اطلاعات در زمان قطعي برق که پس از هر بار قطعي برق نياز به تنظيم مجدد نباشد.

6.قابليت چشمک زن کردن هر بازه زماني

7.داراي سه حالت اتوماتيک، دستي و چشمک زن

8.جنس بدنه آهني با پوشش رنگ الکترواستاتيک مي باشد و مقاوم در برابر زنگ زدگي

9.ابعاد: 45*35*12 سانتيمتر

10.کاربري آسان

11.فايل آموزشي

چراغ راهنمایی

چراغ راهنمايي يکي از پرکاربردترين تجهيزات ترافيکي ميباشد که نقش بسزايي در کنترل رفت و آمد دارد. امروزه چراغ راهنمايي را جهت کاهش مصرف انرژي از LED هاي کوچکي که همگي در داخل ماژول قرار ميگيرند بهره ميگيرد. کاربرد فراوان موجب شده است که اين چراغ ها در اشکال مختلف طراحي و توليد شوند که شرکت سما تابان به همت متخصصان خود موفق به توليد طبف گسترده اي از اين محصول شده است.

مشخصات چراغ هاي راهنمايي سما تابان:

  • بدنه از جنس پلي کربنات و مقاوم در برابر اشعه UV و باران
  • بدنه داراي درجه حفاظت IP53
  • ماژول ها داراي درجه حفاظت IP65
  • تنظيمات اتوماتيک نور در شب و روز با استفاده از سنسور
  • استفاده از منبع تغذيه سوييچينگ
  • نوعHigh bright :LED
  • طول عمر هر LED حدود 100000 ساعت
  • مقاوم در برابر نوسانات شديد برق
  • نصب و راه اندازي آسان
  • گارانتي 24 ماهه

پایه چراغ خیابانی

اين مدل از پايه معمولا در جاده ها و معابر شهري و بزرگراهي کاربرد دارند. اين محصول به دو دسته کلي تقسيم بندي مي شود:

 

1-پايه چراغ چند وجهي:

اين محصول به همراه سرانداز (دستک) جهت نصب انواع چراغ خياباني به منظور روشنايي معابر مورد استفاده قرار مي گيرد. از ويژگي هاي اين محصول امکان طراحي و نصب سرانداز متناسب با مبلمان شهري معابر جهت رعايت الزامات زيباسازي مي باشد. از ديگر ويژگيهاي اين محصول مونتاژ قطعات به صورت اورلبي است که اين امر موجب سهولت در جابجايي پايه مي شود به همين دليل استفاده از اين مدل بسيار پرکاربرد مي باشد.

 

کاربرد:

پل ها

معابر شهري و بين شهري

بزرگراه ها

پارک ها

مشخصات:

ارتفاع: از 3 الي 15 متر

جنس: فولاد ST-37

اتصال: اورلبي ( هم پوشاني)

پوشش: گالوانيزه گرم يا رنگ اپوکسي

 

-پايه چراغ لوله اي

در اين مدل پايه ها قطعات به صورت تلسکوپي به داخل يکديگر رفته و با جوشکاري به هم متصل مي شوند به اين صورت که قطر قطعات از پايين به بالا کم مي شود.

 

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *