رفتن به نوشته‌ها

کارخانه نیشکر هفت تپه برای تولید شکر آماده سازی شد


P>عبدعلی ناصری روز دوشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:عملیات تعمیر اساسی و آماده سازی کارخانه نیشکر هفت تپه از مهرماه امسال پس ازواگذاری این واحد تولیدی به شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی با همت و تلاش کارکنان نیشکر هفت تپه شروع شد و با وجود فرسودگی و نبود برخی قطعات فنی ، این عملیات با موفقیت به پایان رسید.
وی گفت: طبق برنامه تنظیمی قرار بود همزمان با پایان عملیات آماده سازی کارخانه ، برداشت نیشکر از سطح پنج هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شرکت نیشکر هفت تپه شروع شود ولی به علت بارندگی‌ و رطوبت بالا به تعویق افتاد.
ناصری با بیان اینکه برداشت نیشکر در زمین های کشاورزی هفت تپه ، به مدت ۱۰۰روز کاری با پیش بینی برداشت ۳۰۰هزار تن نیشکر انجام شود اظهار داشت:پیش بینی می شود امسال از مجموع نیشکر برداشتی ، حدود ۳۰هزار تن شکر در کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه استحصال شود.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: هدف نهایی تولید یک میلیون تن نیشکر و استحصال ۱۰۰هزار تن شکر در شرکت نیشکر هفت تپه است که در سال های آینده با برنامه ریزی و مدیریت کارآمد به رقم مورد نظر دست خواهیم یافت.
به گزارش ایرنا در نشست تعیین تکلیف شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که ۱۸مهر ماه جاری به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور برگزار شد مدیریت این مجموعه بزرگ تولیدی به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد.
در این نشست که با حضور دادستان کل کشور، وزیران امور اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دادگستری، معاون حقوقی رییس جمهوری، استاندار خوزستان و رییس سازمان خصوصی سازی و مدیران عامل بانک های ذیربط برگزار شد، با توجه به تخصص، ارتباط و اهمیت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مدیریت شرکت نیشکر هفت تپه از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به این شرکت سپرده شد.
پرداخت تسهیلات جدید از سوی بانک های ملی و صادرات برای تسهیل امور شرکت هفت تپه و پرداخت معوقات به ویژه پرداخت حقوق پرسنل، دستمزد کارگران و تامین هزینه های جاری آن و همچنین امهال بدهی های این شرکت از دیگر مصوبات مهم این نشست بود.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عنوان نخستین واحد نیشکری کشور در سال ۱۳۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد و از آن زمان این مجموعه صنعتی کشاورزی با بحران کارگری و تولیدی رو به رو بود.
با صدور حکم دستگاه قضایی مالک خصوصی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خلع ید و این واحد تولیدی بار دیگر به دولت بازگردانده شد.


شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با حدود پنج هزار نیرو در ۱۵ کیلومتری شهر شوش واقع است.


منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *