رفتن به نوشته‌ها

وجود ۱۷۰ هزار معتاد در گلستان پلمب ۴۰ واحد صنفی فروش داروهای

ایسنا/گلستان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: بر اساس آمارهای رسمی حدود ۱۷۰ هزار نفر معتاد در استان گلستان وجود دارد.


سرهنگ مجید زائری امروز سه‌شنبه ۲۷ دی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: وظیفه اصلی پلیس مقابله و مبارزه است و آمار شهدا و جانبازان ما گواه این مسئله است، استان گلستان ۸۲ شهید را در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.


وی اعتیاد را یکی از آسیب‌های اجتماعی جدی جامعه دانست و افزود: تکدی‌گری، سرقت، حاشیه‌نشینی، طلاق، فقر و بیکاری از جمله آسیب‌های اعتیاد در جامعه است، ما ۹۵۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان داریم و از آنجایی که ۹۰ درصد ماده مخدر تریاک دنیا در این کشور تولید، استحصال و روانه بازار می‌شود احتمال شیوع اعتیاد دوچندان است.


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان با اشاره به اینکه حدود ۴۸ درصد کشفیات مورفین مربوط به استان گلستان است، افزود: طی روزهای گذشته محموله ۳۶۰ کیلوگرمی حاوی مورفین در استان گلستان توقیف شده و متهمان به مراجع قضایی معرفی شدند.


زائری با بیان اینکه حدود ۲۶ درصد از کشفیات مواد مخدر نوین مربوط به استان گلستان است، تصریح کرد: بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر معتاد در کشور وجود دارد که معتادان رسمی هستند همچنین براساس آمار غیررسمی یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر معتاد تفننی در کشور وجود دارد.


وی آمار معتادان سطح استان گلستان را ۱۷۰ هزار نفر اعلام کرد و متذکر شد: این آمار سیال است و تعداد مبتیلان به اعتیاد همیشه ورودی و خروجی دارد ممکن است همین امروز عده‌ای تصمیم به ترک و یا اعتیاد به مواد مخدر بگیرند.


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان به اقدامات انجام‌شده در حوزه درمان اعتیاد در استان گلستان اشاره کرد و گفت: در استان گلستان ۴۰ مرکز ماده ۱۵ وجود دارد که تقریبا یک هزار و ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد، همچنین ۱۵۶ مرکز متادون‌درمانی در سطح استان وجود دارد که این مراکز نیز ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر را برای درمان پذیرش می‌کنند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *