رفتن به نوشته‌ها

داورزنی بازیکنان باید در لیگ والیبال را یاد بگیرند

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون والیبال گفت: بازیکنان باید در لیگ‌ها والیبال را یاد بگیرند. باید قضاوت داوران در مسابقات داخلی دقیق و فنی باشد تا بازیکنان والیبال صحیح را بیاموزند.


به گزارش ایرنا، محمدرضا داورزنی در مراسم افتتاحیه نشست یک روزه هماهنگی داوران ملی و بین‌المللی لیگ‌های سال ۱۴۰۱ زنان ایران، اظهار داشت: فدراسیون والیبال در سال‌های اخیر تلاش کرده است که مسیر رشد و توسعه والیبال زنان در ابعاد مختلف شامل بازیکنان، مربیان، داوران، عوامل اجرایی و کرسی‌های آسیایی و بین‌المللی همانند مردان فراهم شود.


وی با بیان این‌که امسال برای نخستین بار برای تیم‌های ملی زنان و رده‌های مختلف سنی دیدارهای تدارکاتی در کشورهای اروپایی همانند ایتالیا، بلغارستان، صربستان و ترکیه فراهم کردیم، گفت: باور داریم که دختران ایران همانند پسران می‌توانند در سطح جهان مطرح شوند.


رئیس فدراسیون والیبال با تاکید بر این‌که همه برنامه‌های فدراسیون برای والیبال زنان ایران برای قرار گرفتن آن‌ها در مسیر رشد و موفقیت است، یادآور شد: امیدوارم تیم ملی زنان ایران در آینده در زمره تیم‌های شرکت کننده در لیگ ملت‌ها باشد و داوران زن ایران نیز در این رقابت‌ها قضاوت کنند.


 داورزنی تصریح کرد: از نظر فدراسیون تحقق این آرمان‌ها و اهداف امکان پذیر است اما قسمتی مهمی از آن به عملکرد زنان برمی‌گردد. بازیکنان، مربیان، داوران و تمامی عزیزانی که در والیبال زنان نقش‌آفرین هستند، باید بخواهند و فدراسیون نیز حمایت خواهد کرد.


وی خطاب به داوران شرکت کننده در این نشست، گفت: از داوران ایرانی برای قضاوت در مسابقات قاره آسیا و جهان حمایت می‌کنیم، به‌رغم این‌که داشتن عنوان بین‌المللی شرط لازم برای قضاوت در رویداهای بین‌المللی است، اما شرط کافی نیست. داوران باید از دانش و علم روز والیبال بهره‌مند شوند و سطح خود را به سطح بهترین داوران جهان نزدیک کنند.


رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد: ارتباطات لازم برای معرفی داوران برای قضاوت در رویدادهای مهم را داریم، مشروط به این‌که افراد معرفی شده همت بیشتری داشته باشند و در تخصص خود به روز باشند. از چهار عضو ایرانی در فدراسیون جهانی، سه نفر خانم هستند و این موضوع نشان دهنده توانایی والیبال زنان ایران است.


داورزنی با یادآوری این موضوع که فدراسیون جهانی سه یا چهار سال است که اولویت خود را برای داوران کیفی‌سازی قرار داده است، گفت: FIVB علاقمند به افزایش تعداد داوران بین‌المللی خود نیست و برنامه‌هایش برای افزایش کیفیت داوران موجود است. افزایش سن بازنشستگی هم از ۵۵ به ۶۰ سال یکی از دلایل این موضوع است.


وی با تاکید مجدد بر این‌که فدراسیون والیبال از هیچ کمکی برای حضور داوران زن والیبال ایران در رویدادهای بین المللی دریغ نخواهد کرد، ادامه داد: از مجموعه داوران والیبال ایران انتظار داریم که با انگیزه و تلاش مضاعف توانایی و علم خود را افزایش دهند.


رئیس فدراسیون والیبال به نقش عملکرد داوران در لیگ‌های داخلی برای بازیکن سازی اشاره کرد و گفت: اگر تیم‌های ایران در رتبه‌های ششم و هفتم زنان آسیا قرار دارند، یکی از دلایل آن به نحوه قضاوت داوران در لیگ‌ها برمی‌گردد. بازیکنان باید در لیگ‌ها یاد بگیرند. باید قضاوت داوران در مسابقات داخلی دقیق و فنی باشد تا بازیکنان والیبال صحیح را یاد بگیرند.


وی ادامه داد: منکر اشتباهات انسانی در داوری نیستیم اما باید درصد آن را به حداقل ممکن کاهش دهیم و داوران با سوت زدن‌های خوب برای ارتقای سطح والیبال بازیکنان تلاش کنند.


داورزنی در پایان گفت: با کمیته داوران آسیا در تعامل هستیم تا از داوران زن ایرانی بیشتر در مسابقات قاره آسیا استفاده کنند و امیدوارم روزی شاهد قضاوت داوران زن والیبال ایران در قهرمانی زنان جهان و لیگ ملت‌ها باشیم.


نشست یک روزه هماهنگی داوران زن والیبال ایران برای لیگ‌های ۱۴۰۱ امروز (دوشنبه) در فدراسیون والیبال برگزار شد.


میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون، فریبا محمدیان نایب رئیس بانوان، محسن ترابی رئیس سازمان لیگ، ابراهیم فیروزی رئیس کمیته داوران و ۱۵ داور بین المللی و ملی زن ایران از جمله شرکت کنندگان در این نشست بودند.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>ایفون تصویری “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما “https://www.flytoday.ir/flight”>بلیط هواپیما