رفتن به نوشته‌ها


فرمانده نیروی دریایی ارتش به ایرنا خبر داد؛


تهران- ایرنا- فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق بالگردهای تهاجمی «توفان» به این نیرو خبر داد و گفت: واحدهای شناوری که در آینده به دریا می‌روند به بالگرد پشتیبانی رزمی و بالگرد رزمی مجهز خواهند بود.


امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعی ایرنا، در پاسخ به سوالی پیرامون خبر الحاق بالگردهای تهاجمی و پهپادهای جدید به نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: م نگاه ویژه‌ای به حوزه پروازی با اولویت پهپادی داریم، امروز با پهپادها دسترسی ما به هزاران کیلومتر است و این باعث می‌شود تا شعاع عملیاتی ما هرچقدر از ساحل فاصله بگیریم ضرب در شعاع عملیاتی پهپاد شود.


وی افزود: با توجه به نوع عملیات‌هایی که در آب‌های آزاد داریم که بیشتر عملیات اسکورت و مبارزه با تروریسم دریایی است، حوزه بالگردی بیشترین نیاز ما را تامین می‌کند که در این حوزه دو کار موازی انجام شده، هم بالگردهای خودمان تجهیز شده‌اند که به زودی الحاق خواهند شد و هم بالگردهای تهاجمی که در صنعت دفاعی آماده شده را به بدنه عملیاتی اضافه خواهیم کرد تا شناورهایی که در آینده به دریا می‌روند هم بالگرد پشتیبانی رزمی داشته باشند و هم بالگرد رزمی.


فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره ویژگی‌های این بالگرد تهاجمی، گفت: این بالگرد یک بالگرد دو موتوره دریایی است که فعلا نام آن توفان است و انشالله در دریا توفان به پا خواهد کرد.


امیر ایرانی درباره آخرین وضعیت ساخت ناوشکن دماوند در شمال با بیان اینکه امسال اتفاقات خیلی خوبی در نیروی دریایی رقم خواهد خورد و واحدهایی را برای الحاق در شمال و جنوب در دستور کار داریم، اظهار داشت: ناوشکن دماوند آماده شده و در حال پشت سر گذاشتن تست‌های عملیاتی است؛ در حوزه راداری چون جوانان ما به فناوری جدیدی و به روزی دست پیدا کردند، ما ویژگی‌های این رادار را مقایسه کردیم و دیدیم از نظر عملیاتی عملکرد بهتری نسبت به رادارهای روز دنیا دارد.


وی ادامه داد: تست‌های کارخانه‌ای این رادار انجام شده و انشالله ظرف ماه‌های آینده آماده خواهد شد تا به طور رسمی نخستین گشت دریایی خود را با بازدید از یکی از کشورهای همسایه انجام دهد.


مشروح گفتگوی تفصیلی ایرنا با امیر دریادار شهرام ایرانی در روزهای آینده منتشر خواهد شد.



منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *