رفتن به نوشته‌ها

از شنا در شناگاه های فاقد پرچم پرهیز شود

ایسنا/گیلان رئیس اداره زیست بوم دریایی و پایش آلودگی های دریایی گیلان گفت: مناطق شنای بدون پرچم، آلوده است و باید از شنا در آن پرهیز شود.


احسان هادی‌پور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شروع فصل گردشگری و ورود مسافران به این استان و استفاده آنها از تفرجگاه‌های ساحلی، اظهار کرد: بازرسی از طرح های سالم‌سازی و همچنین پایش فیزیکی، شیمیایی و میکروبی آب  دریا در محدوده شناگاه‌ها آغاز شده است.


وی افزود: نتایج بازدیدهای میدانی به منظور آگاهی مسئولان از مشکلات و چالش های  محیط زیستی، به فرمانداران و مجریان طرح های سالم سازی دریا در استان اعلام می شود.


هادی پور ادامه داد: از خرداد ماه امسال تا شهریور ماه سال جاری به صورت ماهانه از ۳۱  شناگاه نمونه برداری می شود اما در فصل های پاییز و زمستان این بازدیدها و پایش ها به صورت فصلی است. 


وی خاطرنشان کرد: پس از تکمیل چک لیست‌های مربوطه و با در نظر گرفتن نتایج آزمایشات میکروبی، هر شناگاه از نظر شاخص کیفی آب و سایر شرایط بهداشتی مورد ارزیابی قرار گرفته و رنگ پرچم آنها مشخص خواهد شد.


رئیس اداره زیست بوم دریایی و پایش آلودگی های دریایی استان گیلان گفت: در سال گذشته تعداد ۲۱ طرح فعال بوده که از این تعداد هفت شناگاه با رنگ پرچم آبی، ۱۰ شناگاه با رنگ پرچم زرد و تعداد چهار شناگاه فاقد پرچم ارزیابی شدند.


به گزارش ایسنا، پرچم با رنگ آبی نشانگر شناگاه با وضعیت خوب و بسیار خوب، پرچم با زرد نشان دهنده شناگاه با وضعیت نامناسب و قابل پیگیری و شناگاه‌های فاقد پرچم در طبقه ضعیف و یا بسیار ضعیف در نظر گرفته می‌شوند. شناگاه های فاقد پرچم آلوده هستند و از شنا در این مناطق باید به جد پرهیز شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *